tisdag 7 juni 2011

Pappas Loppis

Liten tuff barngungstol i jättefint skick!

                                                  
För de som gillar RockaBilly stilen i köket.


 Poppis med teak, finns soffbord, spegel med tillhörande byrå samt ett jätte snyggt och annorlunda fat...för att inte tala om lampan som ni ser i spegelbilden...cool!


 Glasflaskor till den hemmagjorda rabarbersaften, burkar till sylten, gelen eller marmeladen.
 Rostig lykta att pimpa uteplatsen med. Det är de små grejerna som gör det!


Känner ni igen cacaoburken...mmm jag har redan en!
Glas finns i massor, likaså porslin.


Ruffig gammal industriklocka!


Här är en liten dockskåpsmöbel i 40-tals stil. Hur söt som helst till dockskåpet!
Lite större modell en till ett vanligt Lundby skåp men till de populära mailegkaninerna i strl s och m
skulle de säkert passa perfekt!


Härlig gammal köksvåg i mycket fint skick.




Denna stolen hittade jag till lilla Olle, den kanske du kan hjälpa mig att klä om en dyna till lilla Ida...
Min vän Ida har också klätt om en babysitter och en babybjörn åt Olle jag ska visa bild på det en annan dag!

Hur som helst om ni ska åka till Glasriket i Orrefors eller är i krokarna så tycker jag att ni ska åka förbi Norrbygdens gamla skola där loppisen är öppen varje dag från kl.10:00-18:00. Det som finns i dag kanske inte finns i morgon men det fylls på heeeela tiden så tomt blir det aldrig det kan jag lova!

Hej svejs!

3 kommentarer:

  1. Frida! Jag behöver åka till din pappa, jag MÅSTE ha den orangea lampan!! Nu! Puss Jessa

    SvaraRadera
  2. Hihihi ska jag höra vad den kostar och om han kanske kan ta med den i bilen när han kör hit nästa gång... Puss!

    SvaraRadera
  3. Gulle <3 men inget besvär bara!

    SvaraRadera