tisdag 25 oktober 2011

Ollebollebus 1/2 år......





Att träna på att sitta....



Att förklara sin kärlek till Herr Giraff

Att vara tuff som en tiger och lyckas sitta någon minut.....


Att ha små tjocka prinskorvshänder och tår...



I dag är Ollebolle sex månader...

BVC har kollat vikt och längd i dag och det går ingen nöd på Ollebolle inte.
1,2kg upp på en månad blir en vikt på 8565gram.
Han har dragit iväg 5cm till på längden och idag mäter vi 70cm trots hårt motstånd.
Han är stark i benen min lilla gosse och spjänar emot allt han kan när han ska mätas.
Sex månader och början på rutiner....
Dricker välling eller ammar på morgonen kl.7:00
Äter gröt runt 9.30
Sover middag en till två timmar beroende på om vi är ute eller inne.
Ollebolle sover bäst ute!
Lunch kl.13.00 barnmat + fruktpurè....trögt med barnmaten dock.
Lek och full fart i sin läragåstol, kör på mina hälsenor, smakar på blommor, byter kanal på boxern till Tv:n
Förklarar sin kärlek till Herr Giraff, övar på att sitta.
Har upptäckt att han kan stoppa fötterna i munnen, har fattat pincettgreppet med tummen och pekfingret.
Kliar i munnen, gör pruttljud med munnen.
Äter gröt kl.16:00.
Blir överlycklig när syskonen kommer hem!!!
Välling och pyjamas kl.19.00
Somnar mellan 21-22 och vägrar att vara hos sin pappa på kvällen.
Vill gärna att jag ska amma honom hela natten...TRÖTT mamma.

Ler och skrattar med hela ansiktet när han vaknar på morgonen därpå.

Barn är livet!

Grattis till min mamma som också fyller år i dag!

Kram Frida


2 kommentarer:

  1. Åååååh vad härligt det låter... Jag blir så sugen! Och såååå söt han är. Och rund och go'. Jag vill äta opp en :)

    SvaraRadera
  2. Söta lilla fina mysiga Olle! Såååå söööööt! :) Och, idag ses vi! så härligt kul! Det ser jag fram emot! Kraaam till Er

    SvaraRadera