fredag 29 juni 2012

Att ha hittat en ny favoritbutik!


Den heter Re-do designstore.
Jag hittade den när jag och barnen var och hälsade på hos deras mormor i Kalmar.

Jag tror jag lät såhär;
ÅÅÅÅÅ vad är detdär för fiiiint (något högre än vad du just nu läser)


För vem i hela världen blir inte nyfiken när det hänger coola retroklänningar på en rosa gren?
Jag ville se mer såklart!



På innegården såg det ut såhär inbjudande med färgglada Vimplar.


I fönstret hängde de sötaste börsar och iphonefodral du kan tänka dig.
Det blir mitt nästa köp en börs!



Härligakonst, tavlor för stora som små.


Och klänningar, underbara klänningar!
Härliga klänningar i 60-tals stil.
Gjorda av gamla gardiner...
Mitt val var inte självklart...Jag ville ha den gula, den gröna, den bruna....

Jag var tvungen att åka hem och smälta all inspiration och alla fina klänningar.
Jag ordagrant sov på saken kan man säga, för där i drömmen var det den bruna klänningen
med röd dragkedja och nyckelpigor på som jag ville ha.
Jag fick åka till stan igen dagen därpå...




Jag var tvungen att ta lite kort i butiken för att dela med mig till er.
Tänkte också om jag kunde låtsas att Olle var en flicka för en dag så han
kunde ha en såndär fin  vändbar förklädesklänning...men näe va...
Kanske min vän får en tös inom kort....




Mer börsar





Ujujuj vilken fin jacka, lite för liten till mig dock.

Denna fina var det som fick följa med hem!
Jag är kär i den, tusen tack Hilda Barr för att du är en sån hejare på Re-Do!

Och för er som blir tokiga och vill ha en alldeles egen klänning som ingen annan har
så är det bara att gå in och leta upp din favorit, de har precis startat webbutik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar