lördag 30 juni 2012

Att handla på Wimmerby Antik & Kuriosa


I dag har jag spenderat någon timme eller så på ett av mina favvoställen
här i Vimmerby.
Jo men visst Lisa och Conny på Wimmerby antik & Kuriosa vid västra Tullen har besök av mig
lite emellanåt.
Jag blir oftast tokkär i alla fina ting när jag kommer dit!

Så jag vill bjuda er på lite bilder av mina favoriter från dagens besök.


Sååå coola klockor i olika modeller och färger.


ujujuj hur snygg är inte denna industrisaxlampan.
Skulle gärna få flytta hem till mig!


I dag stod det underbara lerkkannor och fat i olika modeller på bordet.
Runt bordet stod en och annan kund och sa; ååååå.
Jag var en av dem!!!



En cyckel med limpsadel!
En sådan fräsig vill nog Ollebus mamma att Olle ska cyckla på när han
blir lite större.


En översiktsbild att bli glad i hjärtat av.


På denhär hyllan har en och annan burk som står i mitt kök tidigare stått.


Denhär målarstegen går inte av för hackor.



Att visa lite av vad som fick följa med hem denna gången...
Kanna och fat och en söt liten dockvagn.

Summa kardemumma...
Lite mer att älska!



Titta vad fin rekvisita att ha LitEns barnvagnsmobiler i!

För att komma till Conny och Lisas hemsida så klickar ni på visitkortet nedan.




2 kommentarer:

  1. Ja, du där finns mycket som får hjärtat att klappa =) Var där idag jag och...en vackert slitet skåp blev i min ägo! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina saker!
    Dockvagnen va ju helt underbar !
    Tyvärr tycker jag att priserna brukar vara lite väl dyra på detta underbara ställe:(
    Men men...
    Tack för så mycket fina bilder!
    Kram Bonnie

    SvaraRadera