söndag 1 juli 2012

Barnfix


Nu är Olles kök klart.

Detta kök hjälpte min svärfar mig med när Simon var liten.
Simme älskade att diska när han var i två års åldern men det har gått över nu...

Nu har vi målat upp bänken lite till Olle och köpt lite nya kastruller och mat på
det stora varuhuset ikea.



Recept!

Köket är byggt av en liten furubänk från ikea som jag tyvärr inte hittade på hemsidan.
Den kan ju ha utgått då det var ca 7 år sedan svärfar fixade denna åt oss.
Kranen är från pappas loppis och har suttit på ett äldre handfat tidigare.
Diskhon består av en rostfri bunke som även den kommer från en loppis.
Svärfar fixade plattor av plywood och en hylla att sätta kastruller på samt knoppar.



Heja Ikea för att ni har så rolig leksaksmat!


De stora barnen har fått ett rum i uthuset att leka affär och café i.
Jag har sytt små gardiner och en vimpel och så har de fått låna lite burkar
en våg och lite annat smått och gott att ha där ute.


Olle fick en docka som låg i dockvagnen som jag köpte hos Wimmerby Antik & Kuriosa.
Jag pimpade den lite med en ny klänning när symaskinen ändå var framme.
Kanske att den ska få en liten ficka där fram på klänningen också...
hmm vi får se.

God kväll!

Kram Frida

2 kommentarer:

  1. Gud vad duktig du är. Allt blir så fint när du inreder och piffar till det. Blir lite avis. Kan man anställa dig? :)
    Måste oxå besöka loppisar, är så roligt att fynda lite.
    Kram

    SvaraRadera
  2. asså Olle har ju lätt de grymmaste köket i stan! O dina ungar har helt klart den grymmaste o coolaste morsan!! ;) Du är ju bara sååå frän :) Hihi...

    SvaraRadera