onsdag 11 juli 2012

Gårdagens auktionsfynd i Vena




Lycka är när man får ropa in en stol som man letat efter i två år för en tia på auktion.
Dendär kittlande adrenalinkicken innan man vet om det är fler som vet hur snygg stolen kan bli med lite nytt tyg....
och om det ska bli min eller någon annans lycka att få packa in den där bak i bilen med ett
stort leende på läpparna.

Denna gången var det jag!

By the way så är det tjejen till vänster som har gått tapetserarkurs och som jag ska anlita till att klä om stolen. Se bara hur bra det
kan bli här och tösabiten till höger är hon som designat Olles senaste snyggkläder som du kan beställa här
.
Hittade månbord också och tänkte att loppet var kört när jag såg dendär antikhandlaren i stan...
Jag tänkte också, åååå låt bli att buda på bordet nu din stolle! 
Du har ju redan ett hos dig som jag har varit och fingrat på...men jag har ju inte pippis kappsäck att handla för hos dig så låt mig nu få en chans!!!

Kort efter att jag ropat hem stolen var det min tur att hojta till igen.
Den ivriga mannen med träklubban i högsta hugg frågade har jag 500 för bordet.
Ujujujuj tyst med da nu Frida det kan bli bättre, det kan bli billigare....håll ut ropa inte än.
Har jag fyra hundra ropar han...nu är jag ....nödig ska jag säga....men håller tyst.
Har jag trehundra, nu går det inte längre...jag blir så rädd att han ska säga att bordet inte blir sålt så jag hojtar.
Japp här har du 300...ja men så är det väl då någon mer som står och är nervig och har hjärtsvikt som jag...Vi budar över varandra men hon tröttnar efter bara en pyttestund och bordet blir mitt för 1/4 AV vad antikhandlaren i stan skulle ha.

Halleluja moment för Frittekörven...
mindre roligt att inse att borden inte går in i bilen och att jag måste ringa och använda
min lenaste röst för att få mannen att följa med och hämta det med kärra...

Det var en spänd bilresa...
men nu är det här hemma på pilgatan hos sin lyckliga ägare och hennes man
som i dag är rätt avslappnad igen.

Stort tack till antikhandlaren som valde att buda på saker jag inte ville ha!


Kram Frida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar