söndag 4 mars 2012

Morgonkaffe


Mmmm kaffet smakade så gott i dessa tunna små koppar som
ropade på mig när jag klev innan för dörrarna på erikshjälpen i går.

Så vad var det första jag gjorde, jag sprang fram och tog upp en kopp för att
beundra lite grann och Tjåpp så föll den ur min hand och gick i tusen bitar.

Jag blev varm i hela kroppen och skämdes som en liten hund när jag fick böja mig ner för att
plocka upp alla små skärvor som flög åt alla vädersträck..

Det kändes som hela erikshjälpen stannade upp för att titta på vad jag ställt till med.

Jag hade ju faktiskt bestämt mig när jag såg dem att de skulle få flytta hem till pilgatan så det gjorde inget, dessutom jämnade jag bara till antalet lite från 9 till 8 koppar.....

45kr fick jag betala för 8 koppar och 9 fat så det fick vara värt den lilla skämssomenhundstund
som jag fick uppleva i går...så det så!

Kram Frida




5 kommentarer:

  1. Men oj så billigt du fick de fina kopparna!
    Jag brukar ibland handla på Kyrkans loppis i Täby, Grindtorp. Där finns en massa massa fina saker och förmånligt är det.

    Men jag bor inte där... det är mina svärföräldrar som bor där och vi besöker Täby kanske bara 3-4 ggr per år och man kan liksom inte släpa med sig så mycket hem som man skulle vilja... :-)

    Din blogg är fin!

    SvaraRadera
  2. Mycket söta och fina koppar! :)
    Man kan fynda så bra saker på erikshjälpen. Jag brukar ta en sväng dit så ofta jag kan.
    Och vilken fin gungstol :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. tyvärr så är den Hunky dory klänning slut som du frågade efter :(

    SvaraRadera
  4. A.Kronstrand (bekant med fam. Lindgren + g:a granne till din karl)8 mars 2012 kl. 20:38

    Vilka underbara koppar!! =) ååhh vad jag älskar loppisar! och vilken mysig blogg du har!! (ps. Hälsa och tacka din svärfar för tipset:youtube-klippet ds.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej A, ja visst är de fina koppar. vad roligt att du har hittat hit, ska hälsa svärfar. Kram

      Radera