måndag 19 juli 2010

Loppis i gamla Norrbygdens skola!



Hej Vänner
Här kommer fler utlovade bilder från pappas lilla guldgruva!
Loppisen ligger mellan Orrefors och Gadderås ( Vägen till flygsfors från Orrefors )
Till skillnad från alla andra loppisar har denna öppet alla dagar. När jag skulle besöka andra närliggande loppisar hade de öppet väldigt konstiga tider och någon bara på lördagar...suck!
Skolan har tre våningar med olika rum, på bilden ser du en vacker spegelbyrå.



Lite av varje, den blå vattenkannan följde med mig hem...


Bild från Antikrummet, här finns mycket fina saker!



På nedre plan hittar man nya saker var gång man kikar in. Massor av prylar, något för alla!









Hyllor med massor av glas och porslin.




Gamla Filmplanscher, mycket charmiga!




Gamla tidningar, själv hittade jag en Vimmerbytidning från 1951...




Stolar, fåtöljer, bord och byråer...


Korgar från antikrummet, mycket fina att ha tidningar eller ved i.


Flaskor och glasburkar i olika färger och former, bland annat från orrefors och kosta.
Några fick följa med mig hem!


Vem vill inte ha en mandelkvarn? Leila Lindholm har haft en från sin mormor i sina bakprogram på tv som var ljusgrön och jag tyckte den vasöööt, hittade en som hennes som har flyttat in i mitt kök men när jag åkte fanns det två kvar...


Koffert och kistor från 300kr och uppåt....tänk om jag hade ett större hus!
Ni kanske har? Skynda att fynda!! Massor med folk varje dag så det som finns på mina bilder i dag kan vara slut i morgon.
Kram F















3 kommentarer:

  1. Hej Frida!

    vilka fina bilder från din pappas loppis. skulle gärna vilja åka dit och titta! =) hoppas allt är bra med dig och familjen!

    Kram stina (idas lillesyster)

    SvaraRadera
  2. Ja så massa fint! Härligt att ha en pappa med DEN härliga butiken! :D Ha en fortsatt undebar sommar fylld av shoppingfynd ;D hehe... ;D

    SvaraRadera
  3. Men, dessa bilder var ju nästan tortyr! Ja, för att det fanns så otroligt mycket fint, men att jag bor så långt ifrån den.. bra öppettider också, här har de flesta loppisar stängt när folk är lediga - vill de inte ha besökare?!

    SvaraRadera