torsdag 25 augusti 2011

Att vara Olle fyra månader!

Här ser ni Ollebollebus!

En gång i månaden kommer jag att ha ett inlägg som handlar om att vara Ollebollebus och vara fyra, fem och sex månader osv...

I dag är Olle Elvis Alfred fyra månader!
Han väger 6.230 gram och är 64cm lång.
Han pratar på som bara den och gillar tjejer med blont hår, då skiner han upp som en sol ; )
Nu har han även börjat med smakportioner och han älskar det!
Han har provat potatis, majspure, mild havregröt och päron/aprikospure. Allt slinker ner och fort ska det gå!
Första skeden han fick, skrattade han högt och i dag kom även ett mmmmm....
Han är en stadig kille som inte vill luta sig tillbaka i sin babysitter, han liksom gör en situp hur länge som helst och jag önskar att jag hade muskler i min mage så jag hade orkat göra likadant, men icke!
Han har börjat vakna lite mer på nätterna men bara för att få äta, han växer ju och behöver väl det!
På kvällen innan han somnar vill han höra Lovis visa "Du varg du varg  kom inte hit..."
Tror att liggdelen i vagnen snart måste bytas ut, han ser ju inget i den och det är inte lätt för en liten upptäckare som Ollebollebus. Han vänder sig från rygg till sida och snart mycket snart till mage skulle jag tro. Så ser det ut att vara Ollebollebus och vara fyra månader.

Kram Frida

1 kommentar:

  1. sötis olle! Stina vill med höra vargen;) innan hon sover. kram Frida

    SvaraRadera