måndag 15 augusti 2011

Upp å hoppa, ligg inte och dra dig....



Olleklockan ringde kl.6:45 i dag....
Full fart!
Drack kaffe och undrade lite vart Tommy och Annika var...de skulle ju rensa jordgubbslandet...
Nähe inte hos mig tydligen, det var visst bara i pippifilmen man kunde säga bestämt:
Tommy och Annika ska rensa jordgubbslandet!
Jag försökte byta till Maja och Simon men det gick inget vidare...de skulle ha betalt!
De fick en tjuga var för att de plockade äpplen innan Johan skulle klippa gräset.
Jag har inget jordgubbsland just men en herrans massa andra rabatter, buskar och träd och en massa ogräs
och för att inte tala om gräsmattan som är full med mördarsniglar.
Jag plockade upp dem, med handskar såklart!
Jag la dem i en stor glasburk och sen hällde jag salt på dem...då blir det klister....
Nu belönar jag mig med såndär nyttig choklad , mörk 70% kakao.
Jag har hört att man får det, fast typ bara två bitar men jag jag har ätit upp hela kakan för det är jag värd!

Kram Frida

2 kommentarer:

  1. Gillar att du bloggar mycket nu.

    Tänk så stor han redan är. Sååå söt
    Kram

    Linda

    SvaraRadera
  2. Å tack Linda! Ja han växer så det knakar ; )
    Känner att jag börjar komma in i lite rutiner nu och har mer tid och framförallt lust att blogga! Kram Frida

    SvaraRadera