torsdag 18 augusti 2011

Den blå perioden!


Kabelvindan har fått flytta ut på altanen och här ser ni mitt nya stora soffbord.
Detta har jag fått av en kär vän. Det var ett matbord från början men jag har sågat av benen och
målat dem vita och bordsskivan är behandlad av en lasyr från Jotun som heter drivved.
Alla i huset är nöjda för nu kan vi äta i vårt vardagsrum när det är mystime igen.



För en vecka sedan hittade jag denna underbara trasmatta i jeans från Hemtex och jag blev så klart
förälskad vid första ögonkastet. Problemet var att det bara fanns en och att de inte var så stora.
Ingen fara på torpet de snälla tjejerna på Hemtex beställde hem fler och i går ringde telefonen....
Wiiiii piff och städtajm!


Rev fram gamla jeanskuddar och ikea kuddfodral i garderoben....
De ljusblåa stora kuddarna är örngott från hemtex med små knappar på.
En billigare variant om man vill förnya.


Fåtöljen blev blå och vitrandig igen...


Låt mig presentera den blå perioden ; )

Kram Frida

5 kommentarer:

  1. Jättefint!!!
    Har också en blå period, i köket. Love it!

    Linda

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Gillar din blå period i ditt hem :) Du får allt så fint!!! Hoppas ni alla 5 mår bra.
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Frida, du är så duktig på att piffa! =) Fortsätt med det. Visst är det kul att göra om? Mattorna var supersnygga! Har varit super på trasmatta länge nu. Till hallen. Jag kan bara inte bestämma färg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att ni gillar min blå period.
    Linda jag förstår att du trivs med blått, jag trivs så in i hundan bra i mitt blåa vardagsrum. Mimmi, hoppas att ni har haft en härlig semester. Jag såg er i tidningen, vilken underbar bild! Emma, vi delar intresset att göra om och piffa. Gå och titta på mattan omedelbart, den är så fin. Blå blå blå tycker jag. Kram Frida

    SvaraRadera