fredag 25 november 2011

Att vara Ollebollebus 7 månader



Att leka med en adventsgran


Går bra om jag tittar på tecknat medan du gör det du ska va?





Hemligheten bakom leendet...en kissfläck på mitt fårskinn!



Gooos






Glad Nisse


Att äta  en apelsin samtidigt som man utför yoga...



Lilla gris var inte rädd...
Jag lovar att det inte ska bli julskinka av dig...


Att tröttna lite på en tomteluva


Att äta en tomteluva....



Ollebollebus 7 månader 25/11

Tänkte att det kunde passa bra med en Ollebolletomte till första advent!
Dethär med vikt och längd vet jag inte då vi inte ska till BVC förren nästa månad...
Han är tung nu i alla fall och säkert proppmätt...hahaha

Han sitter själv.
Gör alla möjliga ljud ifrån sig och älskar att sätta handen för munnen och låta som en indian.
När han snackar på sitt lilla bebisspråk låter han lite arg och bestämd, skitgulligt!
Han drar fram i sin gåstol i ilfart.
Om han är riktigt hungrig går det nu att ge lite vanlig mat och annars får man ge varannan sked mat och varannan fruktpure...då skriker han när maten kommer in i munnen och säger mmmmm när fruktpuren kommer. Det låter helt sjukt ska jag säga.
Han är otroligt förtjust i sina större syskon, skiner upp som en sol när de kommer hem från skolan.
Ollebolle har också varit sjuk för första gången, förkyld och feber.
Jag har slutat att amma och Olle äter numera välling på kvällen och morgonen.
Han somnar mellan kl.21.00 och 22.00 och sover i sin säng fram till mellan kl.05.00 -07.00.
Då vill han ha välling för att sen somna om till typ 9.00!!
Om jag ligger kvar i sängen då väcker han mig genom att nypa mig i kinden eller näsan
och så är han sådär skitglad för att det äntligen är en ny dag!

Så ser det ut att vara Ollebollebus 7 månader!


5 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder på en finfin sötunge! Ha nu en skön advent hela familjen.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder på Olle! Du är grym Frida, på foton samt pynt!!:) Önskar jag hade samma energi som du!

    Ge er alla en kram i familjen!
    Kramar Mimmi

    SvaraRadera
  3. Vad söt du är Mimmi! Kram till dig å dina fina!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack Ann-Chatrine, önskar även dig en trevlig jul! Kram

    SvaraRadera