söndag 20 november 2011

Griffelvägg och julpynt!




Nymålad griffelvägg och nyplockad adventsgran i gammal zink kakburk!

På bordet står min fina vas med hyacint och ljuslyktor som kommer från Torparlycka
 Silverrenen kommer från Drömstället här i Vimmerby.

Hej

Äntligen är datorn fixad av mannen i huset!

Fy det är otäckt vad beroende man är av denna mackapär, jag har ju fått massor gjort när den
har varit sjuk... I går målade jag den utlovade griffelväggen i Majas rum.
Jag var även i skogen och plockade lite mossa och små adventsgranar till barnens rum och så
vet jag att det inte är advent förren nästa helg men jag kunde inte låta bli att börja pynta.
Det liksom julkliade lite i fingrarna...
Det är bäst att ta till vara på tänkte jag som faktiskt inte alls känt att det är på väg att bli jul.
Det beror såklart på att det fortfarande är milt ute, bar mark och ganska varm temperatur.

Men nu säger i alla fall jag välkommen jul och snö nu vill jag inte vänta på dig längre.

Ps. kameran är inte klar, bilderna är tagna med mobiltelefojnen...ja den som jag är kass på att använda.

Kram Frida

2 kommentarer:

  1. Mysigt att läsa din blogg!
    Ni verkar ha det så mysigt och hemtrevligt!

    Att du hinner.. jag hinner inget känner jag!

    Kram Bonnie

    SvaraRadera
  2. Hej Bonnie, jag hinner inte så mycket men ibland får jag ett ryck. Vad roligt att du gillar bloggen. Hur går det med ert superfina hus... ; )

    Hahaha roligt att jag fick med din man på bild

    Kram Frida

    SvaraRadera