söndag 15 april 2012

Sista dagen på påsklovet...



När jag avslutar saker vill jag avsluta dem bra!
Barnen tycker att det är tråkigt att det är sista dagen på påsklovet.
Då säger jag, nu gör vi den sista dagen till något bra.

Vi startar dagen med frukost bestående av amerikanska pannkakor med
bananer, annanas, hallon, sirap och ja chokladsås om man så vill.

VA? fick dem chokladsås på pannkakorna till frukost???
Japp det fick dem och för er pekfingermorsor som inte tål det
så säger jag bara..

Att mitt motto i livet är att leva varje dag.
Ta vara på det man tycker om och njuta av det!




Jo och så en liten rolig sneak peek från Majas rum.

Maja har växt ur näst intill hela sin garderob...

Vi rensade och gjorde små set med shorts och linnen klänningar tröjor och byxor
sedan fotade vi dem och la ut dem på vår lokala facebookloppis.
Maja fick ihop hela 920kr som hon sedan fick shoppa loss
nya kläder för i Västervik med sina kompisar.

Så vad fick hon då för pengarna...
virkade svarta spets shorts, 3st linnen, en virkad väst,
en armlös skjorta, jeans, strumpor, trosor och en top!
SKITBRA JU!

Detta är saker som vi annars hade gjort oss av med till second hand eller liknande
utan att få ett korvöre.

Hon fick även en påskpeng av sin morfar att köpa godis för men istället
köpte hon en klädstång för 99kr på ikea att hänga snyggkläder på i sitt rum.

Jag tyckte det blev jättefint men resten av rummet behöver städas kan jag säga!

Nu ska vi snart på 30års galej i Vibo!

Jag har köpt galet fina saker som jag själv skulle vilja ha men det får jag visa en
annan dag annars så förstör jag överraskningen.

Hej svejs!
Kram Frida

3 kommentarer:

  1. Vilken lyx! Precis så de ska vara :) hihi... De ska avslutas med dunder o brak!

    Asså hur snyggt har inte Maja de i sitt rum då?! Stökigt eller ej. Men jag tror hon har ett tonårsrum to die for ;) Du har så fina inspirationsbilder i menyn vilket gör att man förstår att du har ett öga för detaljer o inredning :) Duktiga du!

    kramar

    SvaraRadera
  2. Gud så kul, super läckert med väggtexten och klädstången, tack för inspirationen=) Kram A

    SvaraRadera
  3. Superfint rum, verkligen! Å lite nyfiken på vart alla söta kläder på klädstången är köpta? Bra smak!! =) Kramar

    SvaraRadera