lördag 5 juni 2010

Loppis & auktions utflykt till Kisa!

Tog Kort först när vi skulle hem, hann inte innan hade fullt upp med att handla...hihihi

Vi tog tåget dit men lånade en bil hem...hittade så mycket grejer...hihihi

Här på auktion ropade jag in skolplanschen med hönsen!!!! LYCKLIG!

Industripall!





Den finaste skolplanschen...kammade jag hem!



Stol och tidskriftsamlare till Simons skrivbord!!! Sockerlåda till böcker eller pelargoner...




Tidskriftsamlare









Glasburk till blommor!





Saftflaskor till ranunkler och rabarbersaft...
Hej Vänner
Har varit på den bästa utflykten på länge!
Så roligt att jag träffat en vän som delade mitt intresse för loppisfynd och att hon frågade om jag skulle följa med i dag! I mitt huvud hade jag en lista på saker som jag letade efter men Emma sa att jag inte fick ha för höga förväntningar.....
Så jag nollställde mig och bestämde mig tidigt för att om jag bara hittade något litet så skulle detta ändå bli en rolig utflykt.
Tåget tog oss till Kisa vid 7.27, mycket viktigt att komma i tid!!! Hysteri utbryter vid kl 9.00
när man klipper banden in till området med loppisbord.
OM det var en bra loppis???
Oh YES!!!! Hittade nästan allt jag letade efter utom en florabok och en kulram...
Jag är så lycklig, svävar på moln och hoppas att detta inte var sista gången.
Emma, tack söta du för en underbar dag! Bjuder hem dig när jag fixat i ordning så du får se allt i sitt sammanhang. Ditt barndomshem är för övrigt ett av de vackraste hem jag sett ; )
Kram F

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu har jag minsann hittat till din blogg:)Kul!
    Fina loppisfynd! Vad är det för florabok och kulram, vi slänger kanske såna grejer på jobbet...

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  2. Heej Tessan!

    Vad roligt att höra från dig! Det är en såndär
    gammal florabok med fina bilder...tänk om du kan få tag på en sån? Kulram att räkna på du vet... Vi måste ses snart, ta med dig grabbarna så bjuder jag på rabarberpaj i veckan ; ) Vi kan väl höras! Kram

    SvaraRadera
  3. Fina fynd! Verkar ha varit en bra loppis!!!

    SvaraRadera
  4. Hej söta du!
    Ja, vilken dag det var! T var ganska nöjd med mina grejor. Förutom pallen då, men det var ju väntat. =)
    Kul att du hittade så bra saker!
    Jag har klarar min sista tenta idag, så nu ska jag minsann börja fixa hemma jag oxå.
    Lite saft i en av de fina flaskorna och en hustitt vore ju inte fel framöver! =) Jag bjuder igen. Lååvar!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. En sådan sockerlåda har din pappis i skolan. :-)

    Mvh Sofie

    SvaraRadera