lördag 28 augusti 2010

Hemma igen



Hej Vänner!

Vi har haft en underbar semester i Turkiet!!!

Det har varit runt 45 grader varmt och dagarna tillbringades i poolen varvat med havet som låg 25 meter därifrån. Vi har ätit och druckit gott vilket vågen mer än gärna talade om när jag ställde mig på den! Men det är en annan historia.....

Lilla S lärde sig att simma och hoppa från kanten och hade skräckblandad förtjusning i sina ögon tills man inte kunde tro att han hade gjort annat i sitt liv...

M träffade en massa nya kompisar från Halmstad och har säkert tio kompisarmband runt armen. Vi alla träffade nya härliga människor faktiskt!

Vi har också haft stora frågor och tankar på planet...

S säger: Vad hemskt det skulle vara om planet kraschade mamma...efter en stunds betänketid fortsätter han...

-Det skulle ta så lång tid innan vi kom hem då!

Jag tänker mig inte för och säger till S att det förekommer fler bilolyckor än flygolyckor.
När vi väl landat och sitter i bilen säger S:

-Vad otäckt nu tänker jag på det du sa i planet mamma, att flygplan oftast kraschar i bilar.

-Men du mamma då är det ju bara att vi tar en taxi....

Med den kommentaren och ett litet collage från stranden utanför vårt hotell avslutar jag dagens inlägg. Nu är jag ju hemma igen och tvättkorgen är full!

Hoppas att ni inte tröttnat på mitt lååååånga uppehåll och glömt bort mig, för nu är jag här igenoch snart vankas nya projekt som har med hemmet att göra!




Kram F

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar semester ni verkar ha haft :) Vår familj måste bara åka iväg... Simon är finurlig i sina härliga kommentarer :-D Kram till ER
    kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Det är ingen som har glömt dig Frida, bara saknat dig och dina härliga inlägg! Välkommen hem:) KRAMAR!

    SvaraRadera