söndag 1 augusti 2010

Syhjälp av mamma



Hej Vänner
Jag har mellanlandat hemma och tvättat upp lite kläder och min kära har klippt gräset så i dag fortsätter vi vår resa...
Det bär av till Kalmar till min lilla mamma och hennes kolonilott.
Jag tar med mig lite tyg i fall det blir dåligt väder...
Min mamma och mormor är sömmerskor som tidigare drivit tygaffär. Sykunskaperna är tyvärr inget som smittat av sig om man säger så.
Jag är en aning otålig och vill att det ska gå fort och då blir det ofta fel och slutar med att jag surar så jag brukar oftast köpa färdiga kuddar!
Men jag hoppas att mamma kan hjälpa mig lite för nu ska jag ändra om lite i mitt vardagsrum och jag föll som en fura för dessa tygerna. Nu kommer det rosa avdragen på soffan snart få ge vika...och det blir vitt, grönt och svart. Visar er när det blir klart!
Kram F

3 kommentarer:

  1. Hej, hej!
    Det kommer att bli så fint Frida, som allt du gör:)
    Kram kram/Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hejhej, har tittat runt på din fina blogg.
    Gillar också antikt och loppisar.
    Ha en fin dag, Petra B.

    SvaraRadera
  3. Det fina tyget har jag också, men jag har inte än kommit på vad jag ska göra med det. :-D Och ge inte upp med att försöka sy, ibland måste man misslyckas ett par gånger...

    SvaraRadera