fredag 6 augusti 2010

Kalmar






God förmiddag
Hemma på min gata i gamla stan....
Här har jag bott när jag var liten...inte på slottet men i gamla stan....nära till slottsparken, slottet och tågstationen. Vi bodde inte i ett av de äldre husen utan ett nyare nere på hörnet. Vi bodde i en lägenhet längst upp och på nedre plan var det en arkitektbyrå om jag inte minns helt fel.
By the way så fångade jag ett kort på en grind som tilltalar mig...Vill ha!
De sista bilderna är sådär härligt ruffiga och kommer så klart från Kalmar Slott.
Tänk om man hade ett hus på denna gatan...jag skulle älska att bo i ett av de äldre husen i dag.
Kram F



2 kommentarer:

  1. JAG OXÅ! Bodde ju i Kalmar när jag pluggade till lärare och bara ääääälskar staden! Hade gärna bott kvar men nu blev det ju inte så... ;D Men visst är det en fantastisk stad! Brukar kalla den mitt livs olyckliga kärlek... den blev aldrig av... ;D

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag saknar Kalmar när jag ser dina bilder! Jag saknar verkligen Kalmar! Vid närmare eftertanke älskar jag Kalmar!

    SvaraRadera