lördag 8 maj 2010

Det magiska uthuset...








Hej Finingar

Fick en kommentar på mitt inlägg om när jag hittar fina saker i mitt uthus,
"det magiska uthuset"...Tycker att det var en jättebra beskrivning på mitt uthus!
Med tanke på alla gobitar som jag hittar där ute. En annan frågade hur kan du bara hitta saker i ditt uthus.?? Jo de som bodde här innan hade vi en liten deal med så de behövde inte tömma en del av bodarna och då kan man hitta sånahär små saker. Man skulle kunna säga att jag är Pippi Långstrump när jag går ut i mitt uthuset och letar efter en spunk...hihihi
Jag vet inte vad en spunk är när jag letar efter den men i dag var det en sockerlåda och några söta små flaskor. Sockerlådan ska rengöras och den kommer nog att få sin plats i min hall, kan ju alltid förvara en och annan vante och halsduk i den.
Tycker den var lite rolig eftersom det var ett lock på den med läderbeslag.
Flaskorna skulle vara väldigt fina att ha ranunkler i.
Någon som har tips på hur man gör rent småflaskorna, har försökt att lägga dem i blöt i diskmedel men jag tror att jag behöver dränka dem i något starkare.
Någon som sitter på någon gammal hushållskur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar