fredag 23 april 2010

Kladdkakemuffins med topping!






Muffins

100gr smör

2,5dl socker

2 st ägg

1,5 dl mjöl

3 msk kakao

2 msk oboy

1 tsk vaniljsocker

1 krm salt


-Smält smöret

-Vispa ägg & socker poröst

-Rör ner det smälta smöret

-Blanda mjöl, kakao,oboy, vaniljsocker och salt. Skikta ner det och blanda försiktigt ned det.

-Fyll muffinsformar till drygt 1/3 del, grädda i ugnen i ca 15 min på 175 grader.
Topping
50 gr smör
1/2 dl socker
1,5 msk mjöl
2-3 msk oboy
1 dl grädde
1 dl mjölk
- smält smöret
- Blanda i socker, mjöl och oboy
- Häll i grädde och mjölk
- Värm upp den tills den tjocknar lagom, bör ej koka för hårt.
Toppa muffinsen med krämen och lite strössel.
Lägg dem i frysen! Ta dem från frysen och låt dem tina någon minut.
Mmmmmmm yammi!
Trevlig helg önskar jag er alla!
Kram F

1 kommentar:

  1. Fin rosa skål jag skymtar.. jag har ju lika dan, 2 faktiskt... för den första var trasig så det kom en ny, men så ville de inte ha tillbaka den trasiga så jag limmade i hop den...

    Trevlig helg!!!

    SvaraRadera